Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-09, 09:48   #85
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Da er brødbakemaskinen testet ut.
Vi har en kenwood maskin, med et program som heter noe sånt som extended baking/cake, med 90 min steketid. Og 20 min forsiktig elting først. Visste seg å være perfekt!
Brødet vokste til omtrent dobbelt størrelse, ble kjempehøyt og veldig luftig (nesten for mye, jeg liker tette brød ) Ble ikke veldig sprø skorpe da, men det er ikke noe issue for meg. Heller tvert i mot egentlig
Også så enkelt da, bland, rør rund, hell og steik liksom

Har ikke smakt det enda, for jeg orker ikke nystekt brød (det var ferdig i natt en gang), men skal smake på det seinere i dag.

Så folkens, tørk av støvsamleren og sett den i arbeid!

Kan tilføye at jeg laget 1,5 ganger oppsrkifta, for det skal holde til 2 pers i 2 uker. Ble akkurat passe til å fylle hele bollen i maskinen da det var stekt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat