Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-08, 17:36   #34
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info.

Opprinnelig lagt inn av theo, her.

Jeg håper virkelig dere tenker dere svært godt om før dere går til dette skrittet. Dette er en av de typene operasjoner som har høyest risiko både for alvorlige komplikasjoner og for død.

Komplikasjonene en må leve med resten av livet etter en slik operasjon er og mange og voldsomme. Dere vil aldri igjen kunne nyte et måltid mat. Dere må sannsynligvis slutte helt med alle melkeprodukter. Dere kommer være plaget av hyppig oppkast, diarre og magesmerter. Feilernæring er en selvfølge, så dere må få vitaminsprøyter og jerntilskudd resten av livet. Pasienter etter denne type operasjon er også mer utsatt for leverproblemer, gallestein, nyrestein og metabolisk encephelopati (hjerneskade).

Jeg er selv lege og har erfaring med pasienter av denne gruppen. Det er ikke alle som er så fornøyde i etterhånd. Så stå på, endre matvaner og livsstil! Bariatrisk kirurgi er IKKE en enkel utvei.

er faktisk litt enig med deg ,,men en som er overvektig blåser i alt det du sier , fordi livet er nok ødelagt som det er ,,og hva skal man nyte maten etter

vel jeg er slankeoperert for 25 år siden ,gastrick banding , kastet opp nesten daglig i 20 år , og kunne så absolutt ikke nyte mat,,ja det var en plage ,,gikk ned 32 kilo ,, så begynte vekten og øke ,,jo mer jeg kastet opp jo mer økte vekten ,, fordi kroppen vente seg til mindre og mindre mat har jeg skjønt i ettertid ,,for 5 år siden fjernet jeg hele ringen rundt mavesekken ,,, først nå i dag kan jeg igjen nyte et måltid mat ,,,men i små mengder ,,, fordi det antaglig er arrvev i eller rundt magesekken,,kaster enda opp ,men det er langt mellom ,, ris tåles ikke og lite grønnsaker ,, brød er det jeg tåler best ,,
jeg begynte så med eurodietten og lavkarbo gikk ned 22 kilo på 6 mnd ,og holdt meg der nå i to år ,,men kan ikke gå over til karbomat mer, kunn i begrenset mengder ,,
så vil ikke anbefalle noen og ta en oprasjon ,,
men så til det ironiske ,,, jeg angrer ikke på oprasjonen .legen min sa den gangen ,, du vet du kan dø på oprasjonsbordet ,, ja sa jeg ,men du vil vel opprere meg ,, var desperat ,men sånn tenker vi overvektige ,, for det er ikke godt og være overvektig , det sliter på alt ,,både kropp og sjel

og bare for og ha sagt det ,,JEG HAR ALDRI I MITT LIV TATT NOEN FORM FOR VITAMINER ,OG JEG HAR NÅ VÆRT FRISK OG RASK , TILOGMED UNDER MIN SISSTE GRAVIDITET SOM SLANKEOPRERT , OG GUTTEN ER 20 ÅR I DAG

og det er jæ..... vansklig og holde seg til en diett livet ut

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat