Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-12, 10:33   #22
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Tror ikke det går like mye på lønn som på sosial status. Altså at folk med lav sosial status spiser oftere mer usunn mat enn folk med høyere sosial status. Og folk med lav sosial status tjener ofte ikke så mye. En tidligere nabo f eks, de spiste Grandiosa til middag hver dag. Og en annen mor til et barn i barnehagen drakk cola hver dag, mangfoldige flasker. Ungene spiste snop hver dag og hadde brune melketenner før de begynte på skolen. En gutt i klassen til min sønn drakk kaffe med masse sukker til frokost hver dag. Alle disse foreldrene tilhører en lav sosial klasse, de er sosialklienter, og to av disse foreldrene ble fratatt foreldreretten til barna. Så man må jo se det i en større sammenheng her tenker jeg.
Samtidig er det jo store variasjoner, ingenting er gitt og ingen ting er en sannhet her. Mange lavtlønte har et bra og gjennomtenkt kosthold, sånn som du Tassa69, og du er jo også oppegående og reflektert ellers. Og mange som tjener fett har et rævva kosthold. Men statistisk sett kan man se disse tendensene, og det har vært kjent i mange år.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat