Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-12, 11:17   #100
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ta vare på deg Severina! Du er jo klar over det ser jeg, men jeg gjentar likevel at den måten å leve på er ikke bra. Og da tenker jeg ikke på sjokoladen altså! Du må ha nok søvn for å holde tempoet ditt, så kom igjen og sov. Vi kan jo sove sammen; jeg er jo veldig lik deg….

Nyt helga, kos deg og lad batteriene. Får du ikke lavkarbomat så velg mest mulig tilnærmet. Jeg liker levereglene om at du ikke skal være en supersær slankedame; sånn tenker jeg også nemlig!

Fedona: ja det føles herlig! Men jeg tør ikke la tankene komme fram i panna for jeg har vært der før, og opplevd at tankene på at NÅ, NÅ kanskje kommer det i gang. Og så blir det ikke noe mer liksom. Jeg må tvinge tankene på andre ting; derfor «leveregler». Det gir meg mestringsfølelse, og en opplevelse av å ha lyktes i noe, om vekta ikke skulle gå ned. Mulig det er merkelig for dere, men slik hodet mitt er skrudd sammen er det viktig. Har jo tross alt vært overvektig stort sett helt siden 20-års alderen, og har hatt mange år på å utvikle negativ tankeatferd.

2,5 kg Nerthus! Det er jo intet mindre enn megabra! Hold deg til det som fungerer, og SDS gjør det for deg. Gleder meg til å følge deg videre!
Jeg er enig med Jojomesteren at 1300 kcal er lite, men jeg har også vært der. Det ble mye vann da, og perioder på dagen da jeg måtte tenke at «du dauer ikke av å være sulten en liten stund». J11300 kcal de dagene jeg var aktiv (trening, går lange turer) var definitivt ikke nok. Slev om jeg merket at kroppen krympet de periodene jeg kjørte denne varianten. Jojomesteren; du er jo veldig aktivt med alle disse skiturene dine; Birken neste? Er det ikke sånn at når du ikke spiser noe og legger ut på de skiturene – uten å gå tom for energi – så betyr det at kroppen henter energien fra annet sted? Og siden du er i ketose så brukes fettet og ikke glykogen (ble det riktig?) lagrene eller musklene?

Nerthus: hvor mange kcal er det i en dagsporsjon av SDS? Under 1500? Du spiser flere måltid pr dag, og ikke etter kl 18. Er du sulten på kveldstid eller bare fysen? Og mentalt arbeid, jammen er det det! Det sitter mellom ørene og ikke rundt magepartiet.

Dagen her skal brukes til å bare gjøre minst mulig; lese litt, strikke litt, ut å gå en tur litt, ja….slappe av tror jeg det heter. Nyt dagen dere også, hvor dere er og hva dere gjør.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat