Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-13, 00:07   #20299
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Leukocytter er hvite blodlegemer og disse stiger feks ved infeksjoner. Lymfocytter er en type hvite blodlegemer.

RBC er nok røde blodlegemer.

Trombocytter er blodplater og disse kan også stige ved infeksjoner, særlig kroniske.


MCV og MCH brukes ved anemiutredning.


Ang natrium vet jeg ikke.

Noen av disse svarene er litt motsigende, syns jeg, så det er legen din som sammen med sykdomshistorien og symptomer må tolke helheten i prøvesvarene.

Så det jeg kan konkludere ned er at det er mye blod i omløp?
Ja, jeg ble ikke særlig klok på det lille jeg fant om det... Men et par av de sa noe om å være obs i forbindelse med svimmelhet og blødninger, som jo nettopp var grunnen til at jeg ville ha en prøve (svimmel og neseblod, jeg har knapt blødd det i mitt liv og nå flere ganger i uka). Men det skrev de ingenting om i følgeskrivet, bare at jeg skulle ta ny hbA1c om 3 mnd.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF