Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 18:56   #11
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poenget er at barn bør spise alle typer mat, smake på alt, lære seg å like alt etc.

Når du snakker om å ikke la barnet spise maten som severes i barnehage, men heller lage all maten selv, når du ikke vet hvor mye ditt eget barn spiser til lunsj/ ettermiddagsmat, så skurrer det litt oppe i mitt hodet!

Mange vegetarianere gjør feilen å ikke lære seg nok og ender opp med underernærete barn fordi de selv mener vegetarmat er så sunt. Ikke gjør samme tabben.

Som jeg sa, det kommer sjelden noe godt ut av å nekte barnet og spise den maten det ser rundt seg hver dag! Lær det heller moderasjon, å velge de grove variantene, grønnsaker fremfor frukt osv.

Hvorfor må barn lære seg å like all mat? Et godt kosthold er jo lurt å legge opp til fra de er små, når de er tenårig er jo det forsent:P

Vet jo hvor mye ungen min spiser hjemme, da sier han jo ifra om han vil ha mer/mindre. Hvorfor det skurrer i hode ditt hvet ikke jeg. JEg vil bare være sikker på at han får med seg nok mat. Når i tilegg, han kan spise 5-6 knekkebrød uten å bli mett, tenker jeg at han ikke får i seg nok fett og proteiner i b.hagen. Hvorfor er det så dumt å lage maten selv da? Barn trenger fett og proteiner og ikke bare brødmat.

Nå spiser vi ikke akkurat vegetarmat da, jeg har jo godt kjennskap til et lavkarbo kosthold, som jeg mener er en bra måte å spise på, så hvorfor fore mitt eget barn med masse karbohydrater. Fedon har skrevet barn i balanse, kanskje du burde lese den.. Handler ikke om å nekte, men å ha et bra kosthold, og man kan jo spise noe kornprodukter,frukt på lavkarbo da, men ikke til alle måltidene. Snakker liksom ikke om ketolysekuren her da!

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat