Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-14, 11:58   #5
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelper det å trene på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tropicana, her.

Rett og slett, hjelper det på vektnedgangen om man trener på lavkarbo? Går det raskere da?

Om det går raskere er helt individuelt, og kommer jo også an på hva slags trening du sikter til. Men å trene under en vektnedgangsprosess, i noen grad, hvis du er i stand til det, blir bare ikke feil. Ikke bare sunnhetsperspektivet, og å holde muskler og form ved like- men hvis du ikke har trent mye før, kan du innarbeide en god vane som hjelper deg å holde vekten i ettertid, hvis du trener fra før er det en dårlig ide å kutte ut den rutinen.

Det "Mat tar kilo, trening tar gram" er en gjenganger her inne (variant av trening tar cm, som for meg er en mye bedre formulering) og det er vel veldig mange som trener som gjør opp for opparbeidet energiunderskudd etter en økt ved å spise mer, men trening kan ta mye i form av cm i omkrets for kroppen, som faktisk er viktigst. Og om ikke treningsøktene mine og aktivitetsnivået mitt er det som får meg ned i vekt, så er det virkelig de som hjelper meg å holde vekta i ettertid.

For meg er også trening en fin måte å fjerne meg fra kjøleskapet og smågodt-cravings en times tid, og det er som regel over når jeg er ferdig, og det å trene, spesielt tidlig/midt på dagen, gjør at jeg da er ekstra motvillig mot å skeie ut på noen måte kostholdsmessig.

På ketogene dietter kan trening oppleves veldig kjipt og hardt, spesielt i begynnelsen, men en 30 min tur med rask gange er det få som har vondt av!

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat