Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-14, 12:40   #16
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelper det å trene på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Trening vil nok gi større vektnedgangseffekt med en lavkaloridiett enn en lavkarbodiett. Sammen med lavkarbo vil trening gi en kroppsformingseffekt som kostholdet alene ikke kan gi. Trening vil jo brenne noen ekstra fettkalorier, men det er likevel kostholdet som er den største bidragsyteren til fettforbrenningen. Uansett kommer ikke jeg til å slutte med treningen min, rett og slett fordi den føles bra.

Exactly.

Uten trening kan man nok gjerne bli lettere, som i form av lavest mulig tall på vekta. Med målrettet trening kan man få til å ikke bare få en mindre utgave av samme fasong man hadde som stor, man kan få en annen form og fasong- selv om det selvsagt er et genetisk grunnkompontent i utgangspunkt for hvordan man ser ut.

Og jeg tviholder mest på trening fordi også jeg nyter hvor godt det føles. For meg er trening noe som hjelper meg med dietten også fordi den gir et boost til hjernen som gjør hverdagen bedre, og når man har det bra, er alt man gjør egentlig litt lettere å gjennomføre. Jeg har merket forskjellen svært godt i perioder der jeg ikke har fått trent overhodet- å ikke trene så intensivt, eller på samme måte, går fint, men hvis jeg må ligge på sofaen så har jeg det ikke noe bra- og trøstespising blir mer fristende.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat