Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-09, 13:28   #11
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Fedmeprogram på TVnorge

Tror vi skal være forsiktig med å dømme denne familien og andre overvektige i f.eks USA hvor det vel ikke akkurat er få overvektige. Der florerer det med utallige lightproduker som folk propper i seg av beste mening men som heller gjør vondt værre.

Veldig mange her inne vet at det ikke bare er å snu trenden når vekten øker. For min egen del hadde jeg gitt opp å stoppe vektøkningen min fordi jeg jobbet så hardt for å gå ned med kaloritelling og trening men ikke gikk ned mer enn en kilo eller to som i løpet av en liten ferie på 2 uker i syden kom tilbake med mere. I tillegg gikk jeg med konstant sult som gjorde meg sur, grinete og sikkert håløs å være sammen med.

Men så prøvde jeg tilfeldigvis lavkarbo fordi en venninne skulle prøve, og kiloene raste av. Nå blir jeg innmari sint på alle som presterer å si om overvektige at det bare er å spise mindre og trene mer....... det er ikke alle det funker på.

For denne stakkars mannen kan det være mange grunner til at han har blitt så stor. Men en ting er i hvertfall sikkert. Han burde fått riktig hjelp mye tidligere. Men man må også huske på at selv om vi klager over norsk helsevesen, så er tilstanden for mange amerikanere en helt annen.

Mange sier at de som forer disse store er dårlige foreldre m.m. og jeg skjønner tankegangen, men hva skal de gjøre. Det er ikke lett å nekte noen som er sultne mat. Det de selvfølgelig burde gjort var å skaffe hjelp, men hva da hvis de ikke får det. Det er mye mulig denne mannen aldri ville fått hjelp dersom de ikke gikk med på å lage et Tv-program om det.

Sunnere mat og mer informasjon om hvordan kroppen virkelig fungerer er nok et must!!

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat