Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-09, 13:53   #15
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fedmeprogram på TVnorge

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Lett
Jeg har bare erfart selv at der er utroooolig lett å dømme dem som er større enn deg selv. Går man en tur på shoppingsenteret om ser en stor person, skal det ikke mye til før man tenker "jeg er ivertfall ikke så stor som DEN personen.." Jeg har jo erfart at år for år så har jeg blitt større, at vekta stopper ikke på magisk vis når man fortsetter å spise
Så nå er jeg veldig forsiktige med slike uttalelser, og blir rett og slett irritert på venninner som gjør slik, da de er på det samme sporet selv...

Så fint at du får sagt dette! Har merket, hørt og tatt del i det mange ganger selv. Etterhvert har jeg heldigvis blitt mer bevisst hvordan sånne blikk og kommentarer kan oppfattes. Dessuten, jeg ville ikke likt å vite at andre snakket sånn om meg! Eller om noen av de jeg er glad i. Hvorfor skal vi da kommentere andre?! Det er ikke vanskelig å glemme hvordan jeg selv slet med min vekt for få år tilbake.

Kommentarer som : "Se på henne da, hun er MYE større enn oss, STAKKARS!" eller "Heldigvis har ikke vi så stor rumpe som henne, vi har det mye bedre fordelt." eller "Er jeg like stor som henne?" og "Oi, så du henne foran oss i køen, hun må være det tykkeste mennesket jeg har sett, STAKKARS!"
En ting er hva hver enkelt tenker for seg selv, men skulle ønsket man klarte å la være å dele de tankene med andre..

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat