Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-12, 10:43   #8
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Spiseforstyrrelser og lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Luguber, her.

Jeg er diagnostisert med alvorlig spiseforstyrrelse: primært bulimi, men har også innslag av spisevegring og overspising.
Siden jeg har en BMI på cirka 18 og trener MYE så mener de fleste at det er galskap av meg å leve på redusert mengde karbohydrater, men jeg merker faktisk at et jevnere blodsukker er svært gunstig for bulimien/overspisingen.

Det er ikke så rart, siden insulin og leptin konkurrerer om å komme inn i hjernen så vil mindre svingninger i det forholdet også føre til mindre utslag i apetitt og metthetsfølelse. Å spise litt mer protein om morgenen vil også justere apetitten.

Nå vet jeg ikke noe om bulimi spesielt, men behandlingsopplegget høres trist ut.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat