Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-11, 22:06   #10
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konfekt"barer"

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

”Konfekt-bar”
(Totalt ca. 10 karber i hele + ev.sjokolade og strøssel)

”Karamell”:
100g fløte
50g. smør
1 ts vaniljepulver
2ss sukrinmelis
-Blandes i en teflonkjele, kokes opp og la småsyde på svak varme til den tykner (en liten time +/-)
(Kan i tillegg blande inn noen ruter mørk sjokolade mot slutten av koketiden for å få mer sjokoladesmak)

Avkjøl

”Brød/nøtte-miks”
4ss smør
150g soyaflokker, finknust
2ss sukrin/sukrinmelis
1 ts kanel

50g grovhakka hasselnøtter
0,5 ts. salt
-Smelt smør i varm stekepanne. Bland sammen soyaflokker,nøtter,salt, sukrin og kanel, og stek det gyllent på god varme (3-4 min)
Avkjøl.

-2 egg vispes god sammen til det blir litt ”fluffy”
-Hell karamellen i eggeblandingen og visp godt sammen
-Bland så i brød/nøtte-mixen. Det skal bli en klissete masse.
-Settes i kjøleskap til massen er såpass stiv at den kan formes (1-2 timer)
-Deles i 12 biter og formes.

Smelt 100g mørk sjokolade fra sukkerfritt eller annen mørk sjokolade og rull bitene i smelta sjokolade og ev. i knuste soyaflokker, finhakkede nøtter, kokosmasse(gav mye smak).

Oppbevares kaldt

He,he laget disse fugde karamellene igår jeg:-) Smelta da litt sukkerfri sjokolade og hadde i former, la en hasselnøtt i hver og fylte på med fugde, NAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMM, de ble knallgode:-) Nå har jeg Cecilie på fristende lavkarbo sin bounty i frysen, små søte bounty hjerter som skal dyppes i sjokolade imorgen. Så er jeg klar med digg til helga.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat