Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-12, 11:04   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva er viktigst, LAVkarbo eller HØYfett?

Grunnen til at det er heter low carb, high fat, er fordi at når man kutter drastisk ned på karbene, så tar man bort så innmari mye av energien at man MÅ fylle på med fett for å få nok energi i maten.

Kutter du karber, så kutter du energi, veldig mye neergi om du kutter ned til fek 30g karbo. Du ender opp med et kosthold på rundt 500 kalorier, derfor må man fylle på med fett.

I ditt tilfelle ville jeg spist lchf i hverdagen og innimellom gått på disse vennemiddagene og spist det de serverer, for du sier jo at det ikke er så ofte.

Og det er ikke så innmari mye fett. Ofte tror man at man spiser så fet mat at folk reagerer. Og vet du, jeg har faktisk aldri opplevd at noen har reagert på at min mat er fet. Det er litt ekstra fet ost, litt ekstra smør, en fløtedæsj med god samvittighet. Jeg sitter ikke drikker fløte. Husk at fett inneholder 9kalorier pr gram. Derfor skal det ikke mye til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat