Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-12, 17:59   #39
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Den beste sjokoladekaken jeg vet om

Jeg sier som et par andre at det blir deng hvis denne kaka er god... den står i ovnen nå, og jeg - ja - smakte på røra. Hvis kaka tilsvarer den så....

Jeg orker ikke bruke tid på å finne/prøve gode kakeoppskrifter, særlig fordi så mange inneholder ost/fløte el.l (kumelkallergi). Denne var uten alt, og osten i fyllet byttet jeg elegant ut med snøfrisk (som har 20% kumelk og må gå bra i små mengder). Jeg gikk rett på tagetesse på all søtning forresten; er ikke så glad i sukrinen. Nå skal jeg spise middag sånn at kaka ikke blir middagen....

Samtidig som jeg tutrer her, håper jeg denne blir vellykket, for da har jeg - om ikke annet - en kake å bake/ta med/servere i slike anledninger. Som nå har jeg ingenting jeg kan ta, annet enn hvis jeg smører snitter e.l..

Nok sutter! Snart smak!

_____________________

Og ja....det blir nok deng... Kaka er ikke eggete, svampete - heller litt tørr. Jeg stekte min i 35 min, og skulle kanskje gitt meg etter 30. Men den glasuren oppå, som jo er litt syrlig pga snøfrisken - var den kjempegod! Jeg kommer til å fryse ned hele graia, glasur og alt så får vi se om noen dager om det fungerer. Takk til deg som la ut oppskrifta!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 09-09-12 kl 18:32.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat