Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-12, 15:28   #1
alca-va
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 7
alca-va er på en erverdig vei
Unhappy

Hjelp, oppblåst?

Har spist relativt lavkarbo en stund, og gikk to uker på PSMF (max 20 gram karbo/fett om dagen), med gode resultater. Så fikk jeg diagnosen leddgikt og ble anbefalt å gå over på LCHF, noe som har hjulpet fantastisk på smertene! Gått fra nærmest helt invalid til å kunne gå turer hver dag Jeg er 160 høy, og aner ikke hvor mye jeg veier, men tipper det er rundt 52-53 kg, så jeg er abslutt normalvektig, men jeg har for mye fett på kroppen i forhold til muskler så jeg vil ned en del cm rundt mage og lår.

Men de siste dagene har jeg faktisk ØKT i cm rundt både lår og mage uten at jeg begriper hvorfor? Jeg ligger i kaloriunderskudd, så skjønner ikke hvordan jeg kan legge på meg. Tipper vel jeg ligger mellom 13-1700 i matveien, og forbrenner jo mellom 200-400 kalorier på de turene jeg går, så skal ha et greit underskudd. Begriper ikke helt hvordan dette kan skje? Ligger på max 50 gram karbo nå om dagen.
Går på Cerazette og har derfor ikke mensen, så kan ikke skylde på det heller. magen ser skikkelig oppblåst ut

Noen tips? Skal i et selskap neste helg, og jeg vil jo ikke se enda større ut :S kanskje LCHF er bra for smertene, men feil for kroppen sånn utseendemessig?

alca-va er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat