Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-04, 08:53   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Wraps uten tortilla lomper

Wraps uten tortilla lomper

Mens resten av familien koser med denne blandingen inni tortilla-lompene sine, spiser jeg blandingen uten tortillas rundt.

Lag guacamolen først:

Guacamole:
1 avocado moses med
1 ss finhakket løk
1 ss lime- el. sitronsaft
1/4 ts chilipulver
1/4 ts salt
1 finhakket hvitløksfedd

Ruccula
Frisk basilikum
Salat
Tomat
Slangeagurk
Hakket gul løk/rødløk-strimler
Pinjekjerner
Taca Salsa medium eller hot
Rømme (el. lign. med mindre fett?)
Kalkunskinkepålegg
Revet lett gulost eller Synnøve Finden Ekstra lett ost i skiver

Hakk gjerne ruccula, basilikumen og salaten til en finhakket grønn blanding (mange liker ikke de fæle stilkene på rucculaen, i hvert fall ikke mine barn).

Alt legges pent på en tallerken lag på lag, eller i "hauger". Det blir uansett veldig apetittvekkende pga. alle de lekere fargene.
"De andre" kan selvsagt spise dette i tortillaene, og når jeg har gjester fyller jeg lompene og deler hver wrap i tre biter. En pakke tortillaer er akkurat passe til resten av familien min (en stor og to små).

Nam...nam marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat