Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-05, 13:51   #35
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

En ting som kanskje er viktig å ha med i debatten om hvorvidt Atkins-spisere får hjerteinfarkt eller ikke, er jo noe som lett glemmes i retorikken. Dietten er utviklet for å hjelpe mennesker som har alvorlige helseplager på grunn av vekt, og som helt klart er i faresonen i utgangspunktet. Det vil si at det for disse pasientene nok kan være viktigere å lette belastningen på kroppen som ligger i vekten, og så kan de begynne å bekymre seg for et sunt kosthold i fase 3. Og denne fasen har jo et helt annet fokus på sunne grønnsaker, fiber og andre deler av et kosthold enn de første fasene har.

Men siden det er så mange Atkinspasienter som har og hadde store hjerteproblemer, er det helt sikkert også mange Atkinspasienter som har dødd av hjerteinfarkt. Dietten var utviklet for at dette skulle skje senere, og pasientene skulle ha et bedre liv før det skjedde, og fokuserer nok en del på å velge det minste av flere onder.

Derfor er jeg faktisk litt bekymret for hvordan dietten virker på normalt slanke mennesker, når disse legger om til en tung, fettrik diett ut fra tanken om at det er "bedre" enn de farlige karbohydratene, og jeg er spent på å se hva framtidig forskning kommer fram til om dette.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat