Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-06, 23:41   #22
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Mange av dere er på ville veier

Sitat:

Dere liker å latterliggjøre alle som mener at et fettfattig kosthold er bra. Kanskje litt ydmykhet er på sin plass? Det er ingen som har slanket så mange og reddet helsen til så mange som Grete Roede. Jeg er ikke tilhenger av Roede-diettene men ser da fordelene ved en slik diett. Dere snakker om vekt men hva med langtidskonsekvensene av langvarig ensidig kosthold? Dere må ikke tro blindt på funderinger og tanker enkeltpersoner har om temaer som antioksidanter, vitaminer og mineraler. Dere forbanner "livsfarlige" matvarer som lettmargarin og transfett mm. Greit nok, margarin er ikke bra, men det er ikke det som tar livet av dere. Det er det overvekten som gjør! Dere snakker om farlige stoffer i frukt og grønnsaker, bioogisk dyrket eller ei. Hva i all verden tror dere dyra lenger oppe i næringskjeden inneholder da?

"Alt med måte" er det noe som heter, det understreker også Paulun i sine bøker. Ingen tviler på at en diett utelukkende basert på fett og proteiner fører til rask vektnedgang. Skaldemann har lykkes enormt, men betyr det at det vil være bra for andre?

Jaja, dette var bare en liten utblåsning mot fanatismen som tildels råder her inne. Vi drømmer vel alle om dietten der man kan spise seg god og mett, aldri trimme men likevel rase ned i vekt. Denne dietten finnes ikke! Kurene finnes, og kan være en god måte å "kickstarte" vektnedgangen for overvektige (eksempel Atkins ind., Ketolyse mm).

Det at noen liker å rakke ned på GR og likesinnede er ikke så rart. De fleste av oss har møtt mye kritikk for den måten vi spiser på og da er det godt å få gitt litt tilbake engang i blant. Husker at jeg hadde mange heftige diskusjone på andre forum før jeg fant lavkarbo,no, men du har helt rett i at skitkastingen ikke er særligfruktbar for kostholdsdebatten.
skjønner ikke helt hvorfor du angriper skaldeman, det han står for er omentrent det samme som OE og Atkins, altså ikke noe nytt.
Jeg er helt enig med deg i at man ikke bør høre bare på en personangående kostholdet , men boken blir vel mer som brukererfaring å regne enn et nytt kosthold. Eller vil jeg si at den fanatismen som erneringsrådet står for er 10.000 ganger verre enn den som råder på lavkarbo.no. Jeg mener forøvrig at ikke alle trenger å spise lavkarbo og at alle er forskjellige. Noen tåler karbo andre gjør det ikke.
Jeg syns at dette forumet er snilt og lite preget av fanatisme i forhold til de treningsforumene som jeg har vært innom.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat