Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-13, 11:38   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Følger LCHQ og får hard mage. Trenger gode tips.

En del her føler det hjelper med 1-2 kopper svart kaffe på tom mage. Jeg føler det ikke hjelper før jeg evt. lager kaffe med 10-20g kokosolje pisket inn i kaffen( bruker melkeskummer og stor nok kopp). Det er sjelden jeg er hard i magen, men i overgangen for 1 1/2 år siden opplevde jeg å bli hard i magen i flere måneder, noe som var en stor overgang etter det motsatte temmelig lenge. Men så startet jeg med å ikke spise frokost før jeg hadde tatt noen kaffe kopper OG gått en tur med hunden. Og det hjalp og siden har ikke magen kranglet. Men for deg som har hatt slike problemer med magen tar det vel måneder å bygge opp igjen tarmene.

De vanlige tipsene er bl.a:
-1-2 kopper kaffe på tom mage
-magnesium hver kveld
-nok grønnsaker, til hver måltid(ser ut som du spiser bra med det)
- 1ss linfrø blandet med vann og tatt på styrten. Jeg foretrekker knekkebrød med linfrø..
-Fiberhusk kan hjelpe på magen, for eksempel noen pannekaker med fiberhusk.
-Nok væske, fiber trenger væske ellers blir du bare hardt i magen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat