Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-08, 13:03   #278
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg føler ivrig med på diskusjonene her, og jeg må innrømme at jeg ikke er god på argumentering, så jeg drister meg til å sitere litt fra "Bedre uten brød". Sikker ikke riktig av meg, men jeg føler det er på sin plass her.

Oksygenmangel er tegn på oksidasjon, er det ikke? Hvis jeg har forstått rett, er det det.
Ergo kan faktisk animalsk fett hjelpe til å forebygge enkelte typer kreft, ikke sant?

Hjertet kan ikke få kreft, antageligvis fordi det er det eneste organet i kroppen som nesten bare bruker fett til energi...

Ikke noe jeg mener eller tror, det er noe jeg har lært...

Fullstendig enig. Mangel på oksygen er kanskje ikke grunnet oksidasjon, men dårlig form og helse. Med lite lungevolum, dårlig oksygenopptak (feks røyking), lave blodverdier (røde legemer), svakere hjerte og kretsløp som kan forsyne dårligere, lite utbygd kappilærnettverk, dårlig fungerende opptak i cellene, lavere fungerende kjemiske prosesser i cellen så vil cellene konstant måtte ty til anaerobe prosesser (melkesyre) for å skaffe seg energi ved anstrengelser. Anstrengelser som å gå i trapp, vaske, rydde, gå i butikken, etc, etc.
En konstant grad av melkesyreproduksjon er ikke bra i lengden.

PGA DETTE OVER ER RØYKESLUTT OG GOD FORM EN MEGET VIKTIG FAKTOR FOR HELSE !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat