Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-10, 01:07   #19
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Opprinnelig lagt inn av jeanne, her.

Slenger meg på jeg også. Startet denne uken på LCHF i et forsøk på å gå ned noen kilo, men viktigst av alt få orden på magen min som har plaget meg så lenge jeg kan huske.

Men det jeg lurer på er hva som er en god fettkilde å spise mellom to treningsøkter?
Jeg er treningsinstruktør på fritiden og en av dagene i uka kjører jeg to timer etter hverandre, kun med en halvtimes opphold mellom. Før jeg begynte på LCHF spiste jeg en banan og drakk litt vann, men den bananen kan jeg jo ikke ta lengre. Hva kan jeg spise da for å fylle litt på før neste time?

Timene jeg kjører samme dag er først middels krevende og timen etter er svært krevende med tanke på intensitet.

Tar gjerne i mot andre gode råd når det kommr til LCHF og trening. Ledet en hard intervall-økt i går og kjente meg tidlig i timen ganske "tom". Ikke en god følelse

Etter en stund på dette kostholdet, kan jeg slå fast at vi alle er forskjellige. Selv har jeg såpass god "fettløsning" at jeg kan godt faste, og likevel løpe maraton. Men er det rask energi du trenger, så er nok Cocosa Virgin det rette for deg. Blander du det med litt kakao og nøtter pluss litt kokoskjøtt, legger det i fryseren et kvarter, har du en nydelig "kjeks".
Kokosfett går rett i musklene uten å lagres først, og er altså like kjapt inne som glukose. Omtrent. Opptaket fra tarmen er nok litt senere enn sukker, men det er en veldig rask energi. Hiver du i deg ca 20-30 gram, har du god energi.
Men om du er ny på dette kostholdet, kan jeg si at det de fleste opplever, er en veldig tom muskulatur den første måneden. Kroppen må omstille seg til en annen kost, det tar ca 4 uker (pluss/minus) før du er på høyden. Etter det bør du egentlig bare få mer og mer energi
Ellers kan vi jo alle sikkert lære mye av Bjørn Ferry, som kommer med kokebok i januar, om hans "jegerkost".

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat