Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-09, 21:16   #62
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Er det så galt å begrense matinntaket til barn?

Takk, Rav81.

Opplever det egentlig ikke som en bragd. De forstår ikke alt vi snakker om, men det vi er opptatt av blir de opptatt av også...i allefall har det vært sånn hittil.

Ser ingen grunn til å gi barna noe annet enn det jeg spiser, for det jeg spiser er jo sunt.

Ting vi har helt fjernet fra våre skuffer er kjeks og ris. Finnes ikke lenger i vårt hus.

Jeg var engstelig for å gjøre barna annerledes enn andre barn. Men når jeg fikk tenkt meg om en stund, fant jeg vel ut at jeg kunne ikke la barnas helse ofres på bekostning av om de er annerledes eller ikke.

Nå er ikke jeg helt lavkarboekstrem med ungene, men jeg har en ide om at de skal holdes under 72gk daglig (lært om dette i boken "Bedre uten brød" av Lutz/Allen)

Da er det helt i orden å gi fet mat, og de eneste restriksjoner som er er at vi passer oss for karbene...jeg er under 15gk daglig, mens ungene er stort sett under 72gk.

Tror det kan være lurt å innvolvere ungene i dette i den grad de forstår det og har interesse for det.

Og jeg lover: er maten fet nok, blir de så fort mette at de nesten blir litt fortvilet fordi de ikke orker mer...hehe...det har hendt et par ganger...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat