Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-11, 10:43   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig overfølsom for kaffe?

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

...men jeg tror ikke jeg er helt her ennå, altså...
Forsker: – Fem kopper kaffe om dagen kan føre til hallusinasjoner

Ah, det forklarer alle de nye vennene mine som bare jeg ser!

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle, her.

Jeg hadde også en liten periode hvor kaffen bare ikke likte meg, og jeg ikke likte kaffen... småsvimmel, kvalm, uggen.... Da ble det til at jeg holdt meg til en halv kopp med litt tynnere kaffe i ny og ne. Men nå er jeg tilbake i vanlig kaffe-modus. Eller rettere sagt, jeg kan drikke kaffe når som helst på døgnet, plager meg ikke det minste. På tom mage, full mage, morgen og rett før jeg legger meg.. Kaffe er godt...) Jeg har en Nespressomaskin som jeg simpelthen ELSKER..

Samme her! Jeg har kun i en periode hatt problemer med kaffe, og det var da jeg hadde magesår og spiserørsbrokk for åtte ni år siden, da fikk jeg mye refluks og smerter av det, det samme med sterk mat og alkohol, og jeg måtte kutte det ut i noen måneder. Har null problemer med kaffe nå, og jeg blir "normal" av min daglige kanne kaffe, om jeg ikke får i meg kaffe tenderer jeg til å bli litt grinete, ekstra trøtt og det hender også jeg får hodepine -abstinenser, much?
Kjedelig å ikke skulle tåle noe man i utgangspunktet liker, jeg blir helt svett ved tanken på å ikke skulle tåle kaffe. Men igjen, med det kostholdet jeg har hatt de siste snart fem årene, så har jeg jo alt måttet gitt avkall på en del matvarer. Majoriteten av disse plager meg lite, jeg har aldri vært noe brød- eller godismenneske, men det at jeg nok helst aldri kan ta meg en skikkelig mørk bayer, eller spise meieriprodukter som jeg vil er litt kjipt, men jeg får det jo til, og det blir en vanesak!
Du kan jo prøve koffeinfri kaffe. Den jeg drakk en gang i tiden smakte høgg, men det er jo ikke sikkert det gjelder alle typer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat