Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-11, 22:26   #21
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Moderat karboinntak

Opprinnelig lagt inn av fleur78, her.

Så det du sier er at du aldri kommer til å spise sjokolade resten av ditt liv? Isåfall er jeg mektig imponert.

Nå er nok ikke jeg like strikt som deg, men jeg vil nå si at å legge om resten av kostholdet til minimalt med karbohydrater er bedre enn å bøtte innpå med brød, pasta osv. Så får det heller bare ødelegge litt med den sjokoladebiten hver kveld. Jeg ligger uansett på ca. 80-90 karbohydrater daglig inkl. sjokoladen, så jeg er ikke superstrikt som du ser.
Jeg vil heller ikke ha et kosthold jeg MÅ følge nøye for å ikke gå opp i vekt. For meg skal det være mest mulig naturlig og rom for litt utskeininger uten at jeg fyker opp i vekt.

I utgangspunktet tenker jeg at sjokolade er noe jeg vil holde meg unna, ja. Både fordi jeg vet at om jeg spiser det, klarer jeg ikke begrense meg, kroppen min har ikke godt av det, og jeg har overhodet ikke lyst på det lenger. Men aldri er lenge, så jeg kan jo ikke være så kjepphøy

Og jeg skal ikke si hva andre skal gjøre, for all del. Er helt enig i at alle grep en tar for å få en sunnere livsstil er bra, enten man er superstrikt eller ikke

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat