Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-13, 12:40   #21858
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg venter på å få installert internett i mitt nye hus, derfor er ikke Netflixet alternativ helt ennå. Jeg var dessuten ute etter en sesong av en tv-serie som ikke er på netflix, og som jeg ikke har funnet i butikken, og som jeg hadde lyst å kose meg med i julen.

Jeg vet utmerket godt hva som er lov og ikke, og trenger ingen spydige kommentarer på det.

Hvis du vet hva du driver med så hvorfor spurte du om det var mulig å laste ned åndsverk ulovlig da ift ny lovgivning? Akkurat det var hva jeg ikke skjønte. Alt på internett er jo mulig uavhengig av hvlke lover man har. Unntaket er vel Kina og Nord Korea som fremdeles har stengt internett med stor "I"

Du kan jo også stjele DVD filmer fra butikken i gaten så lenge ingen ser deg, men så klart, hvis eieren installerer flere kameraer i butikken sin så blir det fremdeles mulig, men vanskeligere å gjøre uten å bli tatt. Etter å ha sett flere svar, så jregner jeg nå med at det var dette du lurte på? Kan du fremdeles stjele åndsverk uten å bli tatt for det liksom? Ja det kan du.

Samme gjelder internett også med ny DLD direktiv og lovgivning. Flere kan monitorere hvem og hva som skjer på disse sidene og sjansen er større for å bli tatt. Lite sannsynlig fremdeles, men sjansen er større.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo