Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-08, 20:38   #1
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Dagsplan for mat - ferdig utregnet!

Hei!

Jeg er ny på ketolyse, og synes det er litt tungvint å sitte å regne over all maten "selv" hver dag.. og så fikk jeg en ide, da: Hva om vi legger ut en full matplan for en dag her, også kan vi bruke hverandres ideer?

Det burde jo være mulig, ikke sant?

Her er et eksempel, jeg er ny på regninga men tror det er riktig med tanke på karbs:


Frokost (2 karber):

2 kokte egg med 50g røkt laks, evt med litt majones (isåfall blir det litt mer karber)

Lunsj (2 karber):

1 Avokado (ca 200g) med tunfisk/reker, salt, pepper

Middag (8,4 karber, 9,4 hvis du bruker 100g kryddersmør eller saus):

Stekt biff med sopp (25g), løk (25g), paprika (50g), brokkoli (100g) og rapidsalat (50g) med kryddersmør/bernaise (velger du rette produkter her, har begge har 2 karber pr 100g!)

Kveldsmat (Med seterrømme - ca 1,5 karbs og med cf - ca 1,7)

Dipkos med ost, agurk og f.eks spekemat. Lag en liten skål dip av litt seterrømme/creme fraiche med litt krydder i - nam!

Totalt for denne dagen:
14,1/15,1 karber!

Det som er viktig, er å oppgi hvor mange gram grønnsaker det er, slik at det går an å etterligne for andre, uten å få i seg for mye karbs... På denne måten kan vi også gi hverandre mer tilbakemeldinger på dagskost og vi kan mixe og matche etterhvert som flere legger ut?

Bare et forslag, altså

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv

Sist redigert av Marita : 05-04-08 kl 22:25.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat