Tråd: Vafler
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-06, 20:30   #41
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Vafler

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Takk for svar! Nå har jeg testa vaffler til kampen og det smakte jo ikke værst med ost på. Men likevel minner smaken mye om omelett da og fargen er gul og vafflene blir løse i fisken. Men selv om jeg stekte lenge så forble de gule. Men hvilken temp. skal jeg egentlig bruke, jeg brukte 4. Men kanskje jeg skal bruke mer?

Men har det mye å si at jeg ikke brukte mixer? Brukte bare visp og da ble det jo litt klumper i røra. I tillegg så satt det seg veldig fast i toppen selv om jeg brukte litt smør. Vanskelige å ta ut også når de er ferdige. Blir det lettere å ta ut vafflene ut hvis tempen er større og at de er brune?

Tror jeg bruker panna neste gang jeg. Det ble mye søl også rundt vaffeljernet. Jeg hater å rengjøre. Også fikk jeg lyst på ekte vafler når jeg smakte dem... Men de var jo gode til å være sunne lavkarbo vaffler da.

Du må bruke sterkere varme, ja. Da blir de sprøe og gode, mine er det ikke mulig å skille fra vanlige vafler. Og de er lette som bare det å ta ut av jernet når de er ferdige. Jeg bruker å ha termostaten på mellom 5,5 til 6,0 på jernet mitt jeg, kanskje du burde prøve det du og???

Og ja, du må bruke mikser eller foodprosessor, ellers vil du ikke får det til å blande seg godt nok. Da blir det mere omelett med ekstra innhold, ja...

Søl??? Åssen greide du det da? Brukte du ikke den medfølgende øsa??? Hos meg er det slutt på alt sølet etter at jeg begynte å bruke dette jernet, og husk nå på at du bare skal ha i nesten 1 full øse pr steking da...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat