Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-12, 15:54   #19
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Velge lavkarbo, men ikke som en diett

Opprinnelig lagt inn av Stine Therese, her.

Er så vant til å tenke og høre fra andre at det er viktig med karbohydrater etter trening for å restiturere kroppen rask og fylle opp energilagrene igjen (for å iverksette "vekstprossesen"). Er dette bare er tull og tøys, eller er det fortsatt viktig å "fylle opp" med noe rett etter trening, selv om det ikke blir i form av karbohydrater. Noen som vet, eller har tips?

Spør Hypah, han er vel en av de her inne med mest erfaring ifht trening og lavkarbo.

Selv spiser jeg et normalt måltid etterpå der jeg fokuserer på protein og fett. Driver ikke med noe oppkarbing hverken før eller etter treningsøkter og det virker for meg, restituerer mye raskere nå enn før og har lite problemer med melkesyre under f.eks lange spinningøkter. Men nå er jeg i ketose og da fungerer kroppen litt anderledes enn på mer karbohydrater. Mye kh ifbm trening fungerer ikke for meg i det hele tatt, men det spørs jo hva du holder på med og vil oppnå. Dette er jo individuelt og du må nok prøve deg frem til hva som er optimalt for deg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat