Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-13, 19:42   #8
Folia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 24
Folia er på en erverdig vei

Sv: Er det flere som opplever at de må spise (for) mye iløpet av arbeids/skoledagen?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

De første ukene skal du ikke tenke kalorier i det hele tatt.
Nå vet jeg ikke hvilken lavkarboretning du går på/hvor mye karbohydrater pr dag, men både lavkarbobrød og ryvita kvnekkebrød har relativt mye karbohydrater, og gjør deg ganske kjapt sulten igjen. Jeg bruker selv f.eks. middagsrester, kyllingvinger, ost, nøtter, etc. fordi dette holder mye lengre i systemet. All mat med mye karbohydrater fører til en stigning i blodsukkeret, og når blodsukkeret faller, kjenner man behov for mat/blir svimmel/uvel, etc.
Om du har f.eks. hypoglycemica, noe som vil føre til bl.a. behov for hyppig spising, så vil det bli bedre når du etterhvert blir vant med lavkarbo.


Tusen takk for svar! Jeg trodde lavkarbobrød og ryvita var litt ok jeg.. Nå ble jeg litt lei meg..

Jeg vet jeg høres teit ut nå, men jeg sliter med å spise så utrolig mye kjøtt. Kald kylling til lunsj osv. Og jeg er noe glad i salat heller. Jeg spiser det, men jeg liker det ikke. Tror jeg kommer til å ryke på dietten om jeg skal spise salat hver dag til lunsj og middag, og samtidig blir jeg ikke mett nok på salat på skolen

Folia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat