Tråd: Salt
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-05, 13:22   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis det ikke er SALTsmaken man spesifikt ønsker, men bare bruker salt for å fremheve andre smaker, - da er Seltin helt OK å bruke. Har brukte Seltin i kokevannet til grønnsaker i mange år + når jeg lager guacamole, - og har aldri tenkt over at det smaker annerledes. Jeg bruker ikke mye salt uansett, binder vann så lett jeg...

Men når det er sagt, så bruker jeg Maldon salt (havsalt krystaller) i all annen matlaging. Det tipset fikk jeg fra en kokk på Gastronomisk Institutt da jeg var på kurs der engang. Og det er salt med en nyyyydelig smak. Hvor sunt det er vet jeg ikke

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat