Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-11, 22:09   #49
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Sentrumsløpet 2011 - 10 km., hvordan trener dere?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Apropos puls.. jeg har vært litt smådum og ikke løpt hele distansen enda jeg da.. har fokusert mest på intervalltrening, og med 11 dager frem til løp tenkte jeg å få til et par (tre?) hele distanser (kanskje ikke hele lengden, men 60 min.. bør vel bli rundt 8.5-9 km), bare for å kjenne litt på mengden. Men hva slags puls bør jeg legge meg på? Har fått tak i pulsklokka nå. Om det er til noen hjelp, så er jeg oppe i 172 på 4x4.

Tenkte å prøve å jogge en time i dag med puls på 140, så får vi se hva som skjer..

Det der er litt vanskelig. Jeg løp lenge 4 x 4 og 6 x 1000 meter, og pulsen lå på rundt 175. Trodde derfor maks var rundt 190, fordi jeg presset meg nær toppfart på disse dragene. Men makspuls var langt høyere, det oppdaget jeg etter en ganske tøff tur på 17 km, der jeg økte farten hver 3 km, og de tre siste var da så nær maksfart som mulig. Pulsen skvatt da over 228 på siste bakketopp. Dette var jo ganske enkelt umulig, så jeg tippet - dårlig batteri/feil på system osv. Men gjentatte målinger på lange løp der jeg kjører maks etter ca 15 km, gir konsekvent målinger på over 230. Det samme skjer om jeg etter kort oppvarming gir bånn spiker til jeg stivner, ca 6-7 km. Puls over 230. Målt med forskjellige klokker, men 4 x4 gir fortsatt bare 175 - 178. Sånt skjedde aldri når jeg spiste havregrøt og 4 korn Litt problematisk når det er meningen at 4 x 4 skal ligge på rundt 95 %, men det er søren meg umulig, uansett hvor raskt jeg løper.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat