Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-04, 13:42   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg kan ikke noe som helst om dette her - støtter meg til andres ekspertise, men dine symptomer hørtes veldig ut som en slags eksem. Jeg har noe som dukker opp fra tid til annen, trodde det var psoriasis, helt til hudlegen tok prøver. Det er en form for "seboreisk et eller annet eksem" (sorry hudlegen var dansk og jeg skjønte ikke bæret av hva hu sa - skrifta var også legeaktig...). Har det i "sommerfugl området" i ansiktet, dvs. panne (og en cm eller to oppover i hodebunnen), neserygg, øvre kinn - i tillegg til flekkvis her og der, midt på ryggen (akkurat der en ikke når frem sjøl for å klø eller smøre) og på leggene. Har fått kortisonsalve som jeg ikke liker å bruke, - ihvertfall ikke i ansiktet. har brukt Fungural salve og sjampo. Sjampoen koster over 100 kr for 2 dl, og den skal virke i 3-4 minutter før den skyldes ut. Legen sa jeg samtidig skulle "klappe" skummet runt i ansiktet...... hmmm......Vel det hjelper det, men ikke på resten av kroppen. Salven hjelper ikke.... Vanligvis blir man bedre når det er sommer og sol, men mine blir verre.... Har prøvd en krem som het noe som a-derma et eller annet, den skule være nallgod men hjelp ikke. Nå prøver jeg en jeg har fått av hudpleier: Palitra Vit A hver kveld + Palitra Hyalo (fuktighet) morgen og kveld. Kjenner du til disse Fedonisten ??? Neste gang jeg skal til legen for å ta blodprøver/hudprøver skal jeg sjekke om det er noen nye ting jeg kan prøve. Min mor har Lupus og noen av hennes kremer har faktisk hjulpet, - selv om prøvene mine vise negativt for Lupus sist.......

Hvis noen har noen tips tar jeg imot med takk !

......og jeg tar også masse oljer - har faktisk merket en bedring etter Atkins, men det dukker allikvel opp tørre perioder av og til - som nå - men det kan jo være kulde/varme - ute/inne slik vi har det om vinteren i detta landet.

....og nå kom jeg på at jeg har glemt kokosoljen i dag......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat