Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-07, 15:02   #1
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Kjønnshormoner og andre hormoner?

Hei! Jeg trenger hjelp!!!
Jeg er ny her og har akkurat begynt å se meg omkring og lete etter det som passer for meg. Men tenkte jeg skulle spørre først som sist om dette er noe noen her har vært borti:

Jeg var ca 65 kilo og godt trent da jeg ble gravid for 12-13 år siden. Da jeg fødte var jeg 93 kilo og hadde gått opp nesten 30 kilo. Jeg hadde store problemer med å gå ned igjen, til tross for masse amming, turer kosthold etc etc. Jeg karret meg ned til ca 75 da jeg ble gravid med nr 2 4 år etter. Da gikk jeg opp til ca 90 ved fødsel.

For ca 4 år siden gikk jeg ned fra 87 til 69 kg, etter svært svært mye og hard trening og svært disiplinert kosthold, der jeg måtte lære meg å spise MER. Det var en kamp. Men dette året jar jeg lagt på meg nesten alt sammen igjen, og de hormonelle plagene mine er også blitt verre dette året. Sukk.
Jeg har vært plaget med lite energi, hormonell migrene, humørsvingninger og muskelknuter/cyster i underlivet. I fjor fjernet jeg livmoren pga dette, til tross for at jeg da var kun 32 år.Jeg har tatt prøver av stoffskiftet, men legen sier alt er innenfor normalen. Vel.
Jeg er nokså alternativ av meg, så jeg har prøvd diverse, og sist var jeg hos en dame som sa at kjønnshormonene mine ga ekstreme utslag på kroppen, noe som resulterte i veldig press i hodet og hodepine, samt at kroppen ikke ville slippe fett.

Er det noen som vet noe om dette, har hørt om det eller har opplevd det selv??? Veldig takknemlig for tilbakemelding og for at noen orker lese dette lange innlegget...

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat