Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-18, 12:45   #1
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

For første gang ikke effekt av lavkarbo

Hei!

Jeg har vært av og på på lavkarbo mange ganger; det er blitt min foretrukne måte å miste kilo på. Nå opplever jeg for første gang at det ikke "tar", selv om jeg er i ketose og holder meg mellom 1300 og 1400 kalorier om dagen går jeg ikke ned i vekt. Jeg har godt å vel 20 kilo å gå ned for å komme innenfor normalen, så med ketose og dette antallet kalorier burde jeg se resultater. Jeg har naturligvis opplevd platåer tidligere, og jeg veit hvor mine platåer er; det første dukker opp på ca. 77 kilo, det andre på 74 kilo, og det tredje på 71. Etter dette har jeg dessverre få platåer å vise til siden jeg sjelden kommer meg under 70 kilo (gir opp på platå nummer 3, i kombinasjon med at jeg alt da føler meg så mye bedre).

Noen som har tips som "alltid" virker når dere stagnerer? Jeg spiser helt vanlig lavkarbo, og har holdt meg unna fløte siden jeg veit det kan gi stopp (har ikke gjort det tidligere, men tør ikke å ta sjansen). Maten for meg blir som oftest omelett eller brisk knekkebrød til frokost, svin med blomkål og brokkoli samt soyasaus og rømme til middag (eller liknende), og et eller annet til kvelds (nøtter, brisk, ostechips).

Forøvrig veit jeg om en "skummel" ting som kan gi meg boost på lavkarbo; og det er en skikkelig sprekk med masse karbohydrater. Jeg veit ikke hvorfor, men det er som om dette resetter hele greia. Faren er naturligvis at sprekken plutselig blir til en helg eller to uker.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat