Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 09:16   #28
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Har du erfaring med overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

å hehehe
vel jeg mente det jeg sa allikevel.
ler godt her nå.
men det kan jo være at datteren din ikke ble fulgt opp i forhold til mengdene hun spiste.
å ta til seg engang og bruke tallerken modellen er en fin måte å løse overspisingen på.
og kanskje hun i tillegg spiste endel snop.
og det skal bestå av 2 mellom måltider som er reservert for frukt og evt grønt.

jeg har ingen fasit selvfølgelig og jeg vet jo heller ingenting om din datter og hennes kropp og kost så der har jeg ingen formening,du kjenner datteren din best av alle.
jeg ville bare si hva som har fungert med det jeg har jobbet med.

Nåja. Jeg fikk også servert slik du skrev..og endte opp som datteren til Charlott. Jeg var i fysisk aktivitet og spiste "sunt"...nå er jeg ikke direkte overvektig pga muskelmassen er såpass høy som den er. Hvis en følger BMI, ja, da er jeg faen meg så syk, men BMI er bullshit...og ifølge alle andre tester har jeg bare høy muskelmasse + noen kg for mye.

Så noen tåler bare ikke den "sunne maten" som alle skryter sånn over Frukt er like ille som godteri for meg. Tallerkenmodellen? Joda, grei den..men ikke i praksis. Jeg gikk fortsatt opp. Ikke kult når man er barneskoleelev Og blir mobba i utgangspunktet.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat