Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 09:36   #30
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Har du erfaring med overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Min datter er forøvrig nå vektoperert, som 17 åring (2. året på internatskole med kontrollert kosthold) veide hun 146 kg, hvor drøyt 30 av disse kiloene kom på i løpet av det første året.
Fordi hun var overvektig da hun begynte var hun blant de som fikk ekstra oppfølging. (internatskole for elever med særskilte behov, overvekt blant elevene var ikke ukjent og de hadde oppfølging mtp mat og aktivitet)

Hennes bror derimot veide 65 kg fordelt over 184 cm, mao undervektig.

Hadde vært så utrolig godt for oss som er foreldre å visst HVA som gjør at enkelte barn legger på seg ut av en annen verden mens andre faktisk blir undervektig på samme kosthold.
Hadde vi visst det når barna var små kunne vi tatt de riktige grepa og forhindret alt som følger med overvekt, alt fra det sosiale med mobbing etc og helse til mer praktiske ting som klær...
Det er virkelig vondt å være et overvektig barn!


Ikke en hyggelig historie, men jeg håper det ender godt! Har det blitt slått fast noen åpenbare medisinske grunner til overvekten?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat