Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-11, 18:45   #36
Lindamora
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 1
Lindamora er på en erverdig vei

Sv: Har du erfaring med overvektige barn?

Hei!
Jeg har vært overvektig siden jeg var barn, og vekten har økt jevnt og trutt. Det var ingen helsesøster eller lege som gjorde noe for meg, så jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre.
Nå som voksen er jeg fortsatt overvektig, til tross for en gbp-operasjon i 2005. Den hjalp meg med 40 kg, men burde ned 40 til... Mine to barn på 10 og 3 er også kraftig bygd, arven fra mor og far, både gener og miljø.

Vi valgte i fjorvår og søke oss inn i Family2010-prosjektet.
http://www.stolav.no/no/Aktuelt/Nyhe...tige-familier/
Her har vi som familie tatt tak i ting sammen, både mat og aktivitet, og dette har ført til at guttungen "vokser" seg inn i vekta si. Selv er jeg fortsatt fullstendig spiseforstyrret, men prøver nå på litt karboredusert kost, og ungene spiser mye av det jeg lager + potet/ris o.l.

Det vi har gjort er innført mellommåltider, lager noe mat sammen, planlegger aktiviteter i helgene for hele familien og har fokus på måltidsrytme. Lar guttungen "kjenne" litt på ting selv, ROSER ham når han tar riktige valg i forhold til både mat og aktivitet, og veileder når vi ser at han strever.
Han er kjempeflink, og nå prøver jeg å være like flink også!

Dette Family-prosjektet arangeres også fra Tønsberg tror jeg, ikke bare trøndelag, og anbefales!

__________________
Hvis jeg klarer 20 blir jeg glad, selv om jeg da fortsatt vil være 20 kilo for tung!



Lindamora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold med råd fra kostholdsveileder Svar med sitat