Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-08, 13:17   #8
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien

Sv: Feilen oppdaget

Jeg ønsker ikke på noen måte å være belærende her men den største feilen ligger nok i at man ikke leser og deretter følger Skaldemans teorier.

Og hva er vitsen da ?

Hvis kroppen ellers er iorden så tror jeg nok Skaldeman kan ha sine ord i behold : Alla går ner drastiskt i vikt på en sådan “diet”, men den är svår att hålla långsiktigt.(se under)

.......men så er det alle "syndene" man begår da for å gjøre det hele litt lettere, det er der de fleste går i baret, tror jeg
Det jeg kaller "syndere" her, er det mange bruker som "tilleggsmat" for å gjøre "dietten" lettere å leve med.
Jeg har gått i akkurat samme fella selv, men fant ut av det etterhvert.

Det er ikke MAT, men å gå ned i vekt som MÅ være motivasjonen her.


Skal man følge en slik "diett" som ersåpass slitsom og forandrer synet på mat så radikalt i oppstartingsfasen så må man finne seg i å ikke til enhver tid å spise "godt" men å spise riktig !

Jeg synes avsnittet under som er fra et av Skaldeman sine innlegg her på disse sider oppsumerer teoriene hans glimrende :
.....................

".......Men låt mig upprepa att detta egentligen inte är en “diet”, det är ett sätt att äta och leva. Den s k dieten kan utformas på en mängd olika sätt:

- Ät fet animalisk mat och drick vatten. Då har du en optimal diet för viktminskning. Alla går ner drastiskt i vikt på en sådan “diet”, men den är svår att hålla långsiktigt.
- Äter du huvudsakligen mager animalisk mat och kompletterar med vegetabiliska fetter, t ex kokosfett, olivolja och majonnäs, så är dieten fortfarande bra, men inte optimal.
- Lägger du till rimliga mängder grönsaker som växer ovan jord, samt avocado, nötter, oliver etc så försämrar du dieten, men den blir lättare att leva med. De flesta går ner bra i vikt ändå. (Själv klarar jag inte nötter om jag vill gå ner.)
- Lägger du till yoghurt, frukt och fullkornsprodukter så försämrar du dieten allvarligt. För att gå ner i vikt på en sådan diet måste du minska portionerna eller lägga till stora mängder motion. "
.................

Lykke til og stå på !

Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat