Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-08, 19:38   #13
Fungus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 49
Innlegg: 17
Fungus er på en erverdig vei

Sv: Feilen oppdaget

Human: hmm, nå skjønner jeg ikke helt hva jeg ikke skjønner helt riktig her

Opprinnelig lagt inn av Fungus, her.

Og det er dette Skaldeman har hatt suksess med, men som mange sliter med å følge og forstå. At KCAL ikke spiller noen rolle, så lenge man spiser animalsk og driver (skulle vært drikker) vatn. Du kan spise 4000kcal , sitte bom stille., og i teorien skal kroppen din da brenne 2000-2500 kcal... men alikevel går du ned i vekt.

Det jeg prøver å få fram, er jo at ved å spise animalsk (og det er jo det riktige?), og drikker vann, så spiser man korrekt. Men ser du på side 51 i boken din (paperback utgaven hvertfall), så står der noe sånnt som :

Sitat:

Dersom du på den annen side stort sett sitter stille foran datamaskinen, bør du kanskje starte på 22 eller 23 (kcal pr kg kroppsvekt). Men gå aldri under 20 kcal pr kg kroppsvekt. da er du inne på kalorislanking, og da kommer du til å spise opp dine egne muskler. Det ser bra ut på vekten i begynnelsen, men er skadelig i lengden

Det betyr jo at man har til enhver tid ett minimum av kcal man må spise hver dag, for å være innenfor toleranse grensene til Skaldeman. For min del som er ca 100kg, så er da grensen min absolutte minimum grense av kcal pr dag ca 2000...

Ettersom jeg tror, (dette er noe jeg tror, jeg har ikke 100% belegg for påstanden), så er grunnen til å skufle inn mengder av mat, for å være sikker på at fettbålet brenner på max, og ikke slukker. Ligger bålet og ulmer, eller bare småbrenner litt, så vil vektnedgangen også være lavere.

__________________




I didn't fight my way to the top of the food chain to Be A Vegetarian !
Fungus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Oppstart Skaldeman Svar med sitat