Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-06, 08:15   #16
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?

Jag menar att det är fett som är lösningen. Tyvärr görs det ingen forskning alls på högfettdieter. Antingen innehåller dieterna för mycket karbohydrater, eller för mycket protein. Eller för mycket av bägge.

Dessutom skickar forskarna vanligen hem patienterna med en matsedel i handen och låtsas som om folk äter det som står på lappen. Det är inte ens dålig vetenskap.

Det har så vitt jag vet gjorts ett enda korrekt försök och det var det som gjordes med Stefansson och Andersen för 70 år sedan. Det resultatet står sig än. Gjorde man om detta försök idag, i större skala, så skulle alla kostrekommendationer falla. Därför kommer inte det försöket att göras.

Sten Sture

PS
Ett korrekt försök pågår minst ett år och innehåller minst 70 procent fett och högst tio procent karbohydrater. Självklart måste patienternas matintag kontrolleras hela tiden. För att renodla matens effekter bör motionen vara mycket måttlig.

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat