Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-15, 22:48   #19
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Øh? Hvordan fikk du selv en bmi på 43? Skjønte du ikke at du var overvektig? Eller gjelder det ikke for deg, bare for de andre? Her skjønner jeg overhodet ikke logikken din...

Jeg har ikke sett dette programmet, men hvilke historier blir fortalt her?
Noe av det jeg har lært gjennom selv å ha vært overvektig, men ikke minst gjennom folks historier her inne, er at det er en stor variasjon i årsaker til at folk blir overvektige.
Det kan være sykdomsrelatert, psykiske årsaker, eller man har bare spist seg tykk.
Noe annet jeg har lært meg, mest gjennom egne erfaringer, er en sterk mistro til min fortelling, til årsaken til min overvekt. At den kom pga overspising, at jeg måtte jo underrapporterer mengden mat jeg spiste og overrapportere treningen jeg gjennomførte. For folks og legers oppfatning var jo at det var på grunn av for mye mat og for lite trening st jeg la på meg.
Tykke mennesker er late og dumme. Fordommene sitter langt inne hos folk....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat