Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-08, 23:51   #8
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Vår erfaring med lavkarbo til barn

Siden han spiser så ekstremt lite som det du beskriver, er kanskje gutten i ketose allerede. Hvis han er glad i egg, bacon og fisk, er det jo bare helt super, synes jeg. Det inneholder det han trenger for å vokse og legge på seg. Mange barn med epelepsi lever på ketogen diett av helsemessige årsaker. De får langt færre anfall, og det er ikke raportert om uheldige bieffeffekter ved et slikt kosthold. Har selv 2 barn med adhd. De er begge svært sære i matveien, og nekter å spise "vanlig" mat. Men ei fiskekake rett i handa, stekt egg, ei kald pølse eller en kald kotelett sklir ned uten problemer. Vi har som du, resignert, og lar de spise det de faktisk liker. Og det ser ut som de har det veldig bra. Litt rare matpakker på skolen, da. Har fått endel spørsmål fra lærinna. Har du foresten prøvd eye-q, konsentrert fiskeolje, til sønnen din? Mine unger tåler ikke medisinene og har utviklet rytmeforstyrrelser på hjertet og personlighetsforandringer. Men de fungerer udmerket på eye-q. Like bra som på ritalin, faktisk.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat