Tråd: Bukplastikk?
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-11, 08:23   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk?

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Takk Photo for dine vennlige ord! Har alltid hatt "guttefasong", en slank kropp uten mye kurver hverken inn eller ut Fettet begynte å samle seg etter div sykdommer samtidig og påfølgende sofaliggende-lat-stakkarsmeg-livstil. Hadde 107 cm på det verste rundt midjen. Nå er de tidene over men midjen har vært samme siden november. Skal til legen om par uker.
Har aldri blitt testet for pcos, hva er det? Hadde diabetes 2, men livstilsendring 1.5 år siden hjalp og nå bruker jeg ikke medisiner. Kjenner den enorme tørsten alltid etter større måltid, men det går over etter 1 times tid.
Greit med kroppsfasongen i seg selv, men skal jeg få midjen mere til riktige proposjoner i forhold til kroppen, forsvinner resten... måtte legge på meg 1.5-2 kg i mars, da ansiktet ble dratt og så bare sliten ut.
Har vært i ketose siden sept og trives med det. Treningen har blitt sporadisk de siste månedene. Snart roer livet seg og får bedre tid.

Bare hyggelig!
Ok, du har dia2, insulinresistens er jo forløpet til det, og det er heller ikke så uvanlig at kvinner med dia2 har PCOS. PCOS er en overraskende vanlig kvinnesykdom, og betyr polycystisk ovariesyndrom.
Den vanligste måten å få diagnosen på er å ta en ultralyd hos gyno for å se om man har cyster på eggstokkene. Ellers er vanlige symptomer mye buk- og midjefett og generell overvekt, ujevne sykluser (gjerne lang tid mellom blødninger) og eggløsninger (ofte fraværet av dem), ansikts- og kroppsbehåring, hos noen håravfall på hodet, noen får kviser, reaktivt blodsukker på grunn av dårlig insulinrespons etc.
Det mest effektive for å bli frisk/symptomfri fra PCOS er kostholdsregulering. Men noen trenger medisiner ved siden av. Jeg går på metformin, og må nok gjøre det en god stund.

Jeg hadde en midje på 111 cm på det meste, hoftene var da 108 ... Ikke særlig proposjonert, nei.
Pr i dag, ca 25 kilo senere er midja 81 og hoftene 93, så det går seg jo til!

Om du kjenner deg igjen i noe av dette, så kan det jo være greit å få en utredning!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat