Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-13, 19:19   #1
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Enkel sjokoladekake/brownie

Det er den tiden av måneden. Dette ble resultatet. En sjokoladekake som jeg håper ikke vil trigge armbetennelsen sånn som for mye sukker ser ut til å gjøre.

Jeg laget den slik:
3 egg
125g smeltet smør
2ss sterk kaffe (kan utelates)
3ss kakao
150g finmalte mandler (jeg brukte lyse, ferdigmalte)
Søtning (jeg brukte 50g xylitol + 20 dråper vaniljestevia - tilsett steviaen før du tilsetter alt av den andre søtningen og smak deg fram med røra. Det er veldig lett å bruke for mye av steviaen.)
Ca 100g tørrish fyll - hakkede valnøtter, eller tørket frukt eller hakket mørk sjokolade etter smak og ønsket mengde karbohydrater.

Visp eggene lett sammen, lag kaffe og smelt smør og kjøl ned. Bland smør og kaffe sammen med eggene.

Bland alt det tørre godt i en annen bolle. Tilsett det våte i det tørre og bland godt.

Hell i en brødform kledt med bakepapir. Stek ved 170-175 grader i ca 20 minutter. Ta ut når den stivner, ikke vent til at bakepinnen er tørr.

Kjøl godt av og nyt med god samvittighet. Gjerne med friske bær og krem.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat