Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-04, 17:13   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ingo

Men stemmer det ikke at på "alle" produkter i norske butikker skal fiber allerede være trekt fra. Har lest det i en bok et sted men klarer ikke finne det nå...

Det er helt riktig det. Men de som har oversatt boka fra engelsk har ikke helt skjønt dette her de..... Men om du kjøper varer utenfor EU/EØS er IKKE fiber trukket fra, så da må du regne det ut sjøl.

Opprinnelig lagt inn av Ingo

Stusset litt på det selv, ble litt skuffet over at blant annet alle knekkebrød ble helt ubrukelige, selv de med maaasse fiber... (brukte av og til ett knekkebrød, noe som ikke var mange karbene...).

Mange har fått AHA opplevelser der ja. Gikk en stund for jeg oppdaget at Fiber Rik med solsikkefrø hadde 3.7 karber pr skive - netto !!!!

Opprinnelig lagt inn av Ingo

Tviler på at jeg skriver inn mye NKH i "mine" oppskrifter. Jeg brukker "Anne-metoden" og bruker ingredienser innenfor ca.-grenser. Mulig noen går litt over "grensene" på 8 karber til middag osv, men tar det inn neste dag sånn cirka. Går i alle fall bra for oss her.
Men har jeg ekstra energi en dag skal jeg prøve å få det til jeg også...

Helt enig. Man behøver ikke å bli hysteriske heller ! Hvis jeg legger inn en oppskrift legger jeg inn Fitday verdier samtidig fordi jeg allarede har lagt inn hele oppskrifta for egen del. Siden ikke Fitday trekker fra fiber av seg sjøl skriver jeg bare "netto karber" under !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat