Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-08, 20:00   #11
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Vår erfaring med lavkarbo til barn

Hei,n
Jeg har ei datter på 9 år som sliter med konsentrasjons problemer på skolen, og litt probemer med sin fremtoing ovenfor voksne hun ikke er trygg på. Da krever hun MASSE oppmerksomhet fra denne voksne. Og gjør seg "yngre" enn hun er.

Det er ikke ADHD, men på grensen, vi har ikke utredet mer enn det. Burde kanskje det?!!
Vi har prøvd gluten og lactosefritt i 3 mnd, men har en mann som tildels jobbet i mot meg på dette, og ikke var enig.

Jeg har selv slitt med mye magetrøbbel og har etter at jeg begynte å spise ketogen kost nesten ikke hatt problemer med magen. Jeg har spist ketogen kost en liten stund, og føler meg stort sett bedre og har gått ned noen kilo.
Jeg har nå begynt å lage MASSe mat fra grunnen av, og har fått mann og barn til å spise litt lavkarbo mat også. I hvertfall middag. Skal nok få de mer på gli når det gjelder lapper, brød, pannekaker og salatlunsjer meg egg/ost/skinke osv.... Det er jo kjempe godt!!!
Her står det alltid fremme oppskårede grønnsaker som vi gjerne kutter opp kvelden før. Jeg har begynt å sende med oppkuttede grønnsaker de liker i barnehage og skole.
Godt å knaske før middagen blir servert.
Vi prøvde herbalife produktene i fjor høst. Barna syns det var veldig godt å få smoothie til frokost med herbalife smoothie med frukt... Nå bruker vi naturel/vanilje youghurt, litt fløte, cocosa (sundt kokkosfett) og litt Undos Choice samt frukt. Det smaker deilig og barna får i seg både antioksydanter og fett til hjernen. Flott start på dagen. Jeg har brukt litt frokostblanding uten rosiner også, da får de litt mer metthetsfølelse, og nesten som youghurt med frokostblanding..

Vi har også prøvd eye-q Vet ikke om vi merker det kjempe mye, men vi fortsetter for det, tilfelle det blir verre uten.

Det jeg vil si, er jo bare å servere maten du lager til deg selv til han, kanskje med brød til. Tror faktisk ikke det er usunnt å spise ketogen kost. Om så han får i seg ett måltid er det måltidet kanskje bedre enn det han spiser i dag. Barn er også mer aktive enn oss voksne... Så de forbrenner mer enn oss. Derfor trenger de mer karbohydrater enn oss, også for å holde seg innen ketogen kost.

Lykke til

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat