Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-12, 10:34   #41
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Eurodiett fase 2 - oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Ellers så må jeg dele en oppskrift som jeg så på "vis meg ditt kjøleskap" på tv3! Har justert den litt så den passer fase 2 i ed:

Du trenger:
1 kyllingbryst
1 rødløk
1 chili
1-2 fedd hvitløk
1 tomat
sitronsaft
olje
salt og pepper

Del kyllingfileten så den blir dobbel i størrelse (liksom på langs, nesten helt gjennom og brett den ut)
Legg den mellom to lag plastfolie og bank den ut til stor størrelse så den blir helt flat.
Surr 1/2 rødløk, 1/2 chili og hvitløk i litt olje, smak til med salt og pepper og smør ut over kyllingen.
Rull sammen kyllingen vha plasten, og form som en pølse. Knyt endene på plastikken. Den skal være skikkelig stram.
Hele "pølsa" skal trekke (ikke koke!) i 10-15 minutter. Imens lager du salsa:

Hakk tomaten og 1/2 rødløk og resten av chilien. Ha i litt sitronsaft og olivenolje pluss littegranne salt. Dette blir en fin salsa.

Når pølsa er ferdig trukket så tar du av plasten og steker den i panna så den får en fin farge.

Kutt pølsa/rulladen opp i 1cm store biter og dander på salsaen. Nam!! (er sikkert ennå bedre med mangosalsa til, men det får vente til fase 3!)

(PS kan brukes til å imponere middasgjester, som fingermat, eller som hverdagsmiddag, for det er kjempelett og går så fort!)

http://www.tv3.no/sites/tv3.no/files..._hovedrett.jpg

Legger denne inn her også

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat