Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-14, 12:51   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mer fett eller kutte ut Pepsi Max?

Opprinnelig lagt inn av Ruggleif, her.

Jeg vet det er omdiskutert om det å drikke pepsi max har noe å si. Sannsynligvis spiller det ikke noen stor rolle om man unner seg litt herlig aspartam & koffein i ny og ne. For min del, så har jeg nylig kuttet ut pepsi max helt. Jeg var en notorisk pepsi max drikker, og lå sannsynligvis over 3 liter om dagen. Jeg kjører også ketolyse, og har stått på stedet hvil hva angår vekten en stund (sannsynligvis ikke centimetre fordi jeg merker at det har blitt mindre), men da jeg kuttet pepsi-max løsnet det liksom, og nå går vektnedgangen på vekta i allefall mer jevnt og trutt nedover. Ikke nok med det. Jeg har vært plaget med eksem og tørr hud, særlig på hendene og håndleddene. Dette forsvant nærmest over natten etter at jeg gikk cold turkey med pepsi max'en. Også sover jeg bedre. Jeg er overbevist at pepsi max har spilt en rolle der, og ikke er helt bra. Et pluss med å slutte, er at hvis man nå en skjelden gang unner seg et glass (f.eks på en lørdag) så smaker det så mye bedre enn hvis man drikker det konstant!

Leste nettopp et sitat fra Dagbladet:

I USA blir piloter i U.S. Air Force av sin egen arbeidsgiver bedt om å avstå fra å drikke lightbrus med aspartam, av hensyn til faren for mulig påvirkning av hjernen."

Om det er noe i dette så burde det være et skremmeskudd for alle og enhver... Jeg holder meg unna kunstig søtning, men innrømmer at det går med alt for mye i form av suketter i teen. Det må jeg gjøre noe med.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat