Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-13, 08:53   #39
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for havregrøt?

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Har testet ut havregrøt i de siste ukene, og kommet fram til at små havregryn er best for meg. Merkelig nok. Det er mulig jeg er litt utålmodig med kokingen, men havregrøt av store gryn gjør meg bare urolig i magen, noe jeg føler for å stilne med mer mat, mens grøt av små havregryn holder meg mett latterlig lenge. Koker det opp på vann med steviadråper, litt salt, kardemomme og kanel. "Pynter" den som risengrynsgrøt, og har en klatt hjemmelagd blåbærjordbærsyltetøy til.

Har aldri hatt noen "tradisjon" for å spise havregrøt, så dette er veldig nytt og spennende for meg.

Du vet at det finnes havremel også? Du kan jo teste det - eventuelt blande med de små grynene og se hvordan det virker om du har mer eksperimenteringslyst,

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat