Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-11, 16:39   #205
Maeron
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1
Maeron er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!

Jeg er alltid den personen som holder ut litt med en diett, så gir jeg opp. I en alder av 21 år, så burde jeg faktisk kunne leve livet og ha det morsomt, uten at noe skal ødelegge det, men en ting har klart å ødelegge alt for meg, den dumme magen min. Er veldig glad i mat, enten om det er en brødskive eller en nystekt grandiosa, vent, den kan også ha vært stekt i dagen før.
Men til nyttår ga jeg meg selv et mål, jeg skulle holde meg unna godis og brus, og til dags dato har jeg faktisk ikke tatt noen av delene.
For ca 1 måned siden satt jeg å snakket med min mor, og jeg visste at hun drev på med noe kalt lavkarbo, og jeg syntes det hørtes veldig fjongt ut, jeg så jo at hun spiste ting som var godt og ja, fet mat. Og jeg syntes det var merkelig, men fristet å prøve, vekta stod allerede på 107,6kg, så hvor mye mer skade kunne jeg ta av å prøve?

Min mor sa seg villig til å hjelpe meg, men hun sa at det kunne bli vanskelig siden jeg aldri hadde klart å holde ut med noen diet tidligere. Nå sitter jeg her en måned senere og veier 96kg, jeg føler meg mye mer opplagt og har lyst til å gjøre mer. Til og med å ta seg en løpetur frister veldig og sykkelen skal snart ut og testes. To buksestørrelser har jeg gått ned, klær jeg ikke har brukt på år passer plutselig igjen, klærne begynner faktisk allerede å bli for smått.

I disse dager er det sjeldent jeg passerer 5 karbo, av og til går det over, men har fortsatt ikke passert 20 karbo siden dagen jeg startet. Selv om jeg spiser veldig lite, så føler jeg aldri at jeg er sulten lenger, og annen mat frister ikke like mye som før. Greit, en brødskive med brunost eller et eple hadde vært godt, men kjøttdeig og løk, med nystekt bacon og smeltet ost på toppen frister faktisk mye mer.
Det er et stykke igjen før jeg når målet på 85kg, men jeg har en så god følelse i meg, av den grunn at jeg ikke føler noen trang til å gi opp, jeg går ikke med noen sult følelse, men mer en suksses følelse inni meg. Sommeren er jo på vei, ingen ting galt kan skje nå, blir jo å være mer ute og finne på ting, enn de tidligere årene der sommeren for det meste har blitt tilbrakt inne, fordi det er for varmt å gå med t-skjorte og skammen har vært for stor å bære.

__________________


Maeron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat